فوايد گوجه براي پوست


 





 
گوجه نوعي سبزي است که منشأ آن آمريکاي جنوبي بوده و در بسياري از کشورها به سيب عشق معروف است و بعد از سيب‌زميني پرمصرف‌ترين سبزي جهان است. از آنجا که ميزان کالري اين سبزي بسيار پايين است و منبع غني ويتامين C و مواد معدني مانند پتاسيم، منيزيم و فسفر و ريزذراتي مانند ليکوپن، بتاکاروتن و مولکول‌هاي پيشگيري‌کننده از پيري سلولي است، متخصصان تغذيه توصيه مي‌کنند مصرف آن را افزايش دهيد. به دليل خواص بسياري که گوجه دارد، متخصصان پوست و توليدکنندگان لوازم و محصولات آرايشي نيز به استفاده از آن در مراقبت از پوست و بازگرداندن درخشش پوست در کرم‌هاي ضد چروک و کرم‌هاي ضدآفتاب روي آورده‌اند.

منبع درخشش آني
 

همان‌طور که مزه و بوي خوب گوجه دهان هر کسي را آب مي اندازد، مولکول‌هاي فعال موجود در آن نيز مي‌تواند از اپيدرم محافظت کرده و از آسيب‌ديدگي سلول‌ها در طول زمان پيشگيري کند. استفاده از بتاکاروتن و ليکوپن در کرم‌هاي آرايشي که مولکول‌هاي رنگي موجود در ميوه و سبزي مانند گوجه و هويج است، مي‌تواند سبب رنگ زيباي پوست پس از استفاده از کرم‌ها شود. در ضمن بتاکاروتن مي‌تواند از پوست در برابر آسيب‌هاي خارجي هم جلوگيري کند. آنتي‌اکسيدان‌ها مي‌تواند از پيري زودرس پوست پيشگيري کرده و استرس‌هاي اکسيداتيو را کاهش دهد. گوجه همچنين منبع غني ويتامين A، C و E است که مي‌تواند به پوست درخشش خاصي دهد. در ضمن کاروتن‌هاي موجود در گوجه از سلول‌هاي پوستي در مقابل نور آفتاب و آسيب‌هاي ناشي از آن پيشگيري مي‌کند.

ماسک گوجه استفاده کنيد
 

براي تهيه ماسک گوجه، 2 گوجه رسيده را براي 5 ثانيه بجوشانيد بعد آن را ميکس کرده و با آب نصف ليمو مخلوط‌اش کنيد. بعد يک قاشق روغن گياهي به آن اضافه کرده و يک لايه ضخيم روي پوست بماليد اما مراقبت باشيد به پوست دور چشم‌ها نماليد. ماسک را بايد 15 دقيقه روي پوست گذاشته و بعد با آب خنک آن را بشوييد.
منبع:www.salamat.com